HTML

fel lehet-e ébreszteni egyszerKét

- és vajon érdemes-e -

szerelmetes

Camus: Közöny

2010.05.25. 03:08 Két (törölt)

Mikor Annát megkérdeztem, hogy mit gondol róla, azt mondta, hogy szörnyű. Nem kérdeztem meg, hogy miért, nem akartam tudni a részleteket előre, azt gondoltam, hogy biztos ugyanazért, amit a cím jelent.

Ismerem ezt az érzést. Önmagamban kifejezetten szeretem. Sokszor nézek a dolgokra ürességgel, előítéletek és bármiféle behatárolás nélkül, csak hagyva, hogy olyan legyen minden, amilyen - látom, értem, de nem vált ki belőlem semmilyen érzelmet vagy felesleges gondolatot, és ez jó. Tiszta, valóságos, egyszerű, és a legközelebb áll az igazsághoz.

Viszont rossz érzés a másik oldalon lenni. Nullává redukál, se utálat, se szeretet, még csak vélemény sem. Az lehetek, aki vagyok, de minek. Nem keltek hatást. Persze mit sem számít ez, ha az érzés kölcsönös.

--------------------------

Tökéletes jelenlét, csak az adott pillanat, csak a valóság, sehol az érzelmek keltette időzavar vagy korlát, sehol egy behatároló elv, csak önmaga. Mint az állat, aki van, de nem foglalkoztatja a saját léte. Nem emberi, ezért kelt félelmet. Az oka  viszont szánalmat keltő: "Semmi, de semmi se fontos."

Nem tudom, hogy miért szimpatikus nekem ennyire ez a hozzáállás. Talán csak azért, mert nem vergődik, nem akar több lenni. Mintha nem létezne, pedig ettől létezik igazán. Levegő és kavics.

A bíró azt mondta róla, hogy nincs lelke. Hitet vár tőle, de ő nem képes hinni, nem is akar, időpazarlásnak érzi.

Én meg arra gondoltam, hogy az emberek milyen végtelenül képtelenek megérteni (elfogadásról ne is beszéljünk), ha valaki más, mint a többiek. És persze mer más lenni, mint a többiek, és őszintén ki is mondja.

Igen, ez a történet szörnyű. Nekem az emberek butaságáról és az emberi természet utálatosságáról beszél.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyszerket.blog.hu/api/trackback/id/tr862029174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baradlahun 2010.05.25. 16:56:00

itt az abszurdról szóló rész sokmindenre magyarázatot ad:
hu.wikipedia.org/wiki/Albert_Camus

Két (törölt) 2010.05.25. 17:04:31

Azért akartam elolvasni ezt a könyvet, mert sokat jelent ez a szó számomra, kíváncsi voltam, hogy úgy írja-e le, ahogy én is látom. Nem csalódtam, pontosan azt találtam benne, amit vártam, és ez részben jó, hiszen megerősít, részben rossz, mert ugyanoda helyez bizonyos dolgokat az életemben, ahova az író a főszereplőt.
Hogy ő mit is akart mondani ezzel... vagy mások mit gondolnak, hogy mit is akarhatott mondani ezzel:), mik az összefüggések, ez egy másik kérdés. Persze érdekes lehet, de pillanatnyilag nem vagyok benne biztos, hogy érdekel. Talán majd holnap:) Mindenesetre köszönöm.
süti beállítások módosítása